Veelgestelde Vragen
- Er komt een nieuwe collega bij ons werken, kan ik zelf de nieuwe gebruiker aanmaken?
Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe gebruiker aanmaken in Cloud Control. Kies: Gebruiker aanmaken of kies in Cloud Control > Gebruikers > Nieuwe Gebruiker
- Kan ik een gebruiker zelf (tijdelijk) blokkeren?
Ja, je kunt gebruikers blokkeren zodat ze geen toegang meer hebben tot de gegevens van je organisatie.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden blokkeren.Je kunt de gebruiker ook zelf weer de-blokkeren.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden toestaan. - Er vertrekt een collega, kan ik de gebruiker zelf verwijderen of deactiveren?
Ja, je kunt zelf gebruikers verwijderen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker verwijderen.Je kunt zelf gebruikers binnen 30 dagen na verwijderen herstellen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker herstellen. - Kan ik alvast een nieuwe gebruiker aanmaken die pas volgende week begint?
Ja, het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
- Ik wil graag een groep aanmaken, hoe kan ik dit het beste doen?
Helaas dit kan nog niet in Cloud Control, we werken hard aan deze mogelijkheid.
- Kan ik zelf de Microsoft 365 licenties beheren?
Ja, indien je beslissingsbevoegd bent, kun je Microsoft 365 licenties wijzigen en toevoegen.
- Kan ik zelf aliassen beheren?
Ja, indien je beslissingsbevoegd bent, kun je aliassen toevoegen, verwijderen of wijzigen.
- Ik ben niet beslissingsbevoegd namens mijn organisatie, kan ik dan wel mijn eigen tickets inzien?
Ja, je kunt dan enkel jouw eigen tickets zien.
- Ik wil graag inzicht in mijn back-ups, waar kan ik dit vinden?
Helaas dit kan nog niet, we werken hard aan deze mogelijkheid.
- Er komt een nieuwe collega bij ons werken, kan ik zelf de nieuwe gebruiker aanmaken?
Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe gebruiker aanmaken in Cloud Control. Kies: Gebruiker aanmaken of kies in Cloud Control > Gebruikers > Nieuwe Gebruiker
- Ik wil graag een overzicht van alle gebruikers, leden en groepslidmaatschappen, kan dat?
Helaas dit kan nog niet, we werken hard aan de mogelijkheid om de lijsten netjes te exporteren.
- Ik wil graag een actueel overzicht van onze Microsoft Office 365 abonnementen, waar kan ik dit vinden?
Kies in Cloud Control > Gebruikers. In de kolom licenties zie je precies welke licenties aan de gebruikers zijn toegekend.
- Waar kan ik een overzicht vinden van onze serviceverzoeken (tickets)?
Kies in Cloud Control > Tickets.
Je ziet de actuele open tickets en de onlangs gesloten tickets.
Je kunt ook zoeken in alle tickets, kies dan Cloud Control > Tickets > Zoeken. - Waar kan ik een overzicht vinden van alle actieve diensten die wij afnemen van Compatible?
Kies in Cloud Control > Diensten.
Hier vind je per dienst precies wat je afneemt en wat de kosten daarvan zijn. - Waar kan ik een overzicht vinden van alle facturen die Compatible ons heeft toegestuurd?
Kies in Cloud Control > Facturen voor een overzicht van alle facturen.
Zie je deze optie niet dan heb je er geen toestemming voor om dit te kunnen inzien. Vraag een beslissingsbevoegde collega om deze optie voor je aan te zetten. - Er vertrekt een collega, kan ik de gebruiker zelf verwijderen of deactiveren?
Ja, je kunt zelf gebruikers verwijderen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker verwijderen.Je kunt zelf gebruikers binnen 30 dagen na verwijderen herstellen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker herstellen.
- Is Cloud Control geoptimaliseerd voor het gebruik op mijn mobiel?
Ja, Cloud Control is uitstekend te gebruiken op een mobiel device.
We laten dan minder relevante gegevens weg zodat het allemaal netjes in het scherm past en makkelijk te bedienen is.
- Ik ben niet beslissingsbevoegd namens mijn organisatie, kan ik dan wel mijn eigen tickets inzien?
Ja, je kunt dan enkel jouw eigen tickets zien.
- Ik heb een vertrouwelijk serviceverzoek ingediend, kunnen andere collega’s dit ook inzien?
Collega’s kunnen je ticket niet inzien. Ook beslissingsbevoegde collega’s kunnen je ticket niet inzien. Alleen jij kunt het ticket inzien door in te loggen met jouw eigen e-mail adres.
- Ik wil graag inzicht in mijn back-ups, waar kan ik dit vinden?
Helaas dit kan nog niet, we werken hard aan deze mogelijkheid.
- Er komt een nieuwe collega bij ons werken, kan ik zelf de nieuwe gebruiker aanmaken?
Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe gebruiker aanmaken in Cloud Control. Kies: Gebruiker aanmaken of kies in Cloud Control > Gebruikers > Nieuwe Gebruiker
- Waar kan ik een overzicht vinden van alle actieve diensten die wij afnemen van Compatible?
Kies in Cloud Control > Diensten.
Hier vind je per dienst precies wat je afneemt en wat de kosten daarvan zijn. - Kan ik een gebruiker zelf (tijdelijk) blokkeren?
Ja, je kunt gebruikers blokkeren zodat ze geen toegang meer hebben tot de gegevens van je organisatie.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden blokkeren.Je kunt de gebruiker ook zelf weer de-blokkeren.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden toestaan. - Er vertrekt een collega, kan ik de gebruiker zelf verwijderen of deactiveren?
Ja, je kunt zelf gebruikers verwijderen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker verwijderen.Je kunt zelf gebruikers binnen 30 dagen na verwijderen herstellen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker herstellen. - Kan ik alvast een nieuwe gebruiker aanmaken die pas volgende week begint?
Ja, het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
- Ik wil graag een groep aanmaken, hoe kan ik dit het beste doen?
Helaas dit kan nog niet in Cloud Control, we werken hard aan deze mogelijkheid.
- Kan ik zelf de Microsoft 365 licenties beheren?
Ja, indien je beslissingsbevoegd bent, kun je Microsoft 365 licenties wijzigen en toevoegen.
- Ik wil graag groepslidmaatschappen wijzigen, kan dat?
Ja, dat kan indien je een beslissingsbevoegd persoon bent.
- Is het mogelijk om machtigingen van postvakken te wijzigen?
Ja, indien je een beslissingsbevoegd persoon bent kun je dit wijzigen.
- Kan ik zelf aliassen beheren?
Ja, indien je beslissingsbevoegd bent, kun je aliassen toevoegen, verwijderen of wijzigen.
- Ik wil graag een postvak converteren naar een gedeelde postvak, kan dit?
Ja, indien je een beslissingsbevoegd contactpersoon bent kun je dit zelf uitvoeren via Cloud Control.
- Hoe kan ik inloggen in Cloud Control?
Ben je beslissingsbevoegd voor je organisatie, dan kun je inloggen op https://portal.cloudcontrol.nl met je Microsoft Office 365 e-mail adres en bijbehorend wachtwoord. Je hoeft je niet te registreren, het platform kent je al en laat je toe tot waar je vanuit jouw rol toegang toe hebt.
- Kan ik inloggen als ik geen Microsoft Office 365 e-mail adres heb?
Voor het aanmelden hebben wij gekozen om je identiteit door Microsoft te laten bevestigen. Heb je geen zakelijk Microsoft account dan kun je helaas niet inloggen. Je kunt wel communiceren over je ticket via de Cloud Control portal, maar alle andere functies zullen niet beschikbaar zijn.
Uiteraard kunnen we je heel eenvoudig van een Microsoft account voorzien om in te loggen, neem dan even contact met ons op.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik deze zelf resetten?
Er zijn verschillende manieren om je wachtwoord te resetten.
- Vraag een beslissingsbevoegde collega je wachtwoord te resetten via Cloud Control.
- Als voor jouw organisatie zelf wachtwoorden herstellen is ingesteld ga dan naar: Microsoft Online-wachtwoord opnieuw instellen.
- Ik heb een vertrouwelijk serviceverzoek ingediend, kunnen andere collega’s dit ook inzien?
Collega’s kunnen je ticket niet inzien. Ook beslissingsbevoegde collega’s kunnen je ticket niet inzien. Alleen jij kunt het ticket inzien door in te loggen met jouw eigen e-mail adres.
- Kan ik een gebruiker zelf (tijdelijk) blokkeren?
Ja, je kunt gebruikers blokkeren zodat ze geen toegang meer hebben tot de gegevens van je organisatie.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden blokkeren.Je kunt de gebruiker ook zelf weer de-blokkeren.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden toestaan.
- Waar kan ik een overzicht vinden van alle facturen die Compatible ons heeft toegestuurd?
Kies in Cloud Control > Facturen voor een overzicht van alle facturen.
Zie je deze optie niet dan heb je er geen toestemming voor om dit te kunnen inzien. Vraag een beslissingsbevoegde collega om deze optie voor je aan te zetten.
- Hoe kan ik inloggen in Cloud Control?
Ben je beslissingsbevoegd voor je organisatie, dan kun je inloggen op https://portal.cloudcontrol.nl met je Microsoft Office 365 e-mail adres en bijbehorend wachtwoord. Je hoeft je niet te registreren, het platform kent je al en laat je toe tot waar je vanuit jouw rol toegang toe hebt.
- Kan ik inloggen als ik geen Microsoft Office 365 e-mail adres heb?
Voor het aanmelden hebben wij gekozen om je identiteit door Microsoft te laten bevestigen. Heb je geen zakelijk Microsoft account dan kun je helaas niet inloggen. Je kunt wel communiceren over je ticket via de Cloud Control portal, maar alle andere functies zullen niet beschikbaar zijn.
Uiteraard kunnen we je heel eenvoudig van een Microsoft account voorzien om in te loggen, neem dan even contact met ons op.
- Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik deze zelf resetten?
Er zijn verschillende manieren om je wachtwoord te resetten.
- Vraag een beslissingsbevoegde collega je wachtwoord te resetten via Cloud Control.
- Als voor jouw organisatie zelf wachtwoorden herstellen is ingesteld ga dan naar: Microsoft Online-wachtwoord opnieuw instellen.
- Ik ben niet beslissingsbevoegd namens mijn organisatie, kan ik dan wel mijn eigen tickets inzien?
Ja, je kunt dan enkel jouw eigen tickets zien.
- Ik wil graag inzicht in mijn back-ups, waar kan ik dit vinden?
Helaas dit kan nog niet, we werken hard aan deze mogelijkheid.
- Er komt een nieuwe collega bij ons werken, kan ik zelf de nieuwe gebruiker aanmaken?
Je kunt eenvoudig zelf een nieuwe gebruiker aanmaken in Cloud Control. Kies: Gebruiker aanmaken of kies in Cloud Control > Gebruikers > Nieuwe Gebruiker
- Ik wil graag een overzicht van alle gebruikers, leden en groepslidmaatschappen, kan dat?
Helaas dit kan nog niet, we werken hard aan de mogelijkheid om de lijsten netjes te exporteren.
- Ik wil graag een actueel overzicht van onze Microsoft Office 365 abonnementen, waar kan ik dit vinden?
Kies in Cloud Control > Gebruikers. In de kolom licenties zie je precies welke licenties aan de gebruikers zijn toegekend.
- Waar kan ik een overzicht vinden van onze serviceverzoeken (tickets)?
Kies in Cloud Control > Tickets.
Je ziet de actuele open tickets en de onlangs gesloten tickets.
Je kunt ook zoeken in alle tickets, kies dan Cloud Control > Tickets > Zoeken. - Waar kan ik een overzicht vinden van alle actieve diensten die wij afnemen van Compatible?
Kies in Cloud Control > Diensten.
Hier vind je per dienst precies wat je afneemt en wat de kosten daarvan zijn. - Er vertrekt een collega, kan ik de gebruiker zelf verwijderen of deactiveren?
Ja, je kunt zelf gebruikers verwijderen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker verwijderen.Je kunt zelf gebruikers binnen 30 dagen na verwijderen herstellen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker herstellen.
- Ik ben niet beslissingsbevoegd namens mijn organisatie, kan ik dan wel mijn eigen tickets inzien?
Ja, je kunt dan enkel jouw eigen tickets zien.
- Kan ik een gebruiker zelf (tijdelijk) blokkeren?
Ja, je kunt gebruikers blokkeren zodat ze geen toegang meer hebben tot de gegevens van je organisatie.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden blokkeren.Je kunt de gebruiker ook zelf weer de-blokkeren.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Aanmelden toestaan. - Er vertrekt een collega, kan ik de gebruiker zelf verwijderen of deactiveren?
Ja, je kunt zelf gebruikers verwijderen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker verwijderen.Je kunt zelf gebruikers binnen 30 dagen na verwijderen herstellen.
Kies in Cloud Control > Gebruikers.
Kies bij de juiste gebruiker het icoontje met 3 puntjes boven elkaar en selecteer Gebruiker herstellen. - Kan ik alvast een nieuwe gebruiker aanmaken die pas volgende week begint?
Ja, het is ook mogelijk om wijzigingen te agenderen, zodat er geen onnodige licentie kosten worden gemaakt. Dit is bijvoorbeeld handig voor het aanmaken van nieuwe gebruikers die in de nabije toekomst beginnen.
- Kan ik zelf de Microsoft 365 licenties beheren?
Ja, indien je beslissingsbevoegd bent, kun je Microsoft 365 licenties wijzigen en toevoegen.
- Is het mogelijk om machtigingen van postvakken te wijzigen?
Ja, indien je een beslissingsbevoegd persoon bent kun je dit wijzigen.
- Kan ik zelf aliassen beheren?
Ja, indien je beslissingsbevoegd bent, kun je aliassen toevoegen, verwijderen of wijzigen.
Onderwerpen: